Monday, May 7, 2007

Cik 32

Nda sangka akhirnya aku uda lepasi PAC tu..kejapnya masa berlalu.Wpun rasa menderita dengan activities yg padat but mcm aku rindu plak ngan suasana d sana.hehehe.dapat jumpa kawan lama..dapat kawan baru..tinggal kat apartment mewah..makan free..sepa la nda suka kan.(^o^)

Activities memang padat & very tough.the whole day kena memerah otak ja.huhu.sekrg ni pun badan rasa lenguh disebabkan larian 2.4KM tu..ingat mau ponteng kerja tadi tapi msti boring d uma..mmm...

1st day 4 May 2007 (Friday)
9am-11am
REGISTRATION.aku sampai d INTAN jam 9.10am.aku ingatkan aku la org pertama yg akan sampai.tapi rupa2nya aku org yg ke-32.jadi dapat la aku 1 tag no 32 yg besar.tag ni kena gantung kat leher sepanjang PAC tu.hihihi.mcm pegi audition AF la plak.masa ni la aku dapat gelaran CIK 32!!!LOL!!Then kena duduk ikut tag no menunggu hingga abis waktu registration. time ni la aku berkenalan ngan 2 boys yg 'boleh tahan' d sebelah kanan n kiri aku.rasa nda selesa diapit mcm tu.hihihihi..seramai 109 candidates was registered on that day.supposed to be ada 120org..

11am-4pm
Ada taklimat pasal PTD..rules time PAC berjalan..activities..lunch..then g check in kat Hotel Likas Square.1 apartment ada 3 bilik.memang best tinggal kat situ.cuma view kat luar nda berapa lawa.huhu.o ya..kami ada juga dibagi tajuk untuk pengucapan awam (PA) & public speaking (PS).aku dapat tajuk about 'pertahanan awam'(PA)& 'driving age' (PS)..(^o^)

7.30pm-9.30pm
ACTIVITY 1&2.group kami buat activity 1 & 2 tu d library.group2 lain ditempatkan d bilik2 lain.activity 1 kami diminta menyesaikan 1 kes penjualan senjata haram.kami hanya dibenarkan communicate in Malay ja. Kena cakap bahasa baku & bahasa pasar are not allowed.Memang susa juga la sebab uda biasa campur aduk malay & english.hehe.Activity 2 plak kena communicate in english. No malay words. time ni ada juga aku tersasul 'lah' dihujung my sentences.bad habit!hahaha.

2nd day 5 may 2007 (saturday)
8am-10am
ACTIVITY 3&4.group members dah berlainan.mcm juga activity 1 & 2..time activity 3 tu kena communicate in malay & activity 4 in english.Both activities just kena discuss case study.Time ni memang i'm very disappointed of my performance coz mcm aku blur skit.Actually 1'm too worried about my pengucapan awam & public speaking.1'm not ready yet..uuwaaa....

10.30am-12.30pm.
PENGUCAPAN AWAM.group members tukar lagi.kena berucap dalam masa 4 minit.then 1 minit lagi for Q&A..Alhamdulillah..aku dapat berucap dengan lancarnya tapi sedikit blur bila bell dibunyikan after 3minit aku berucap.banyak lagi yg perlu aku cakap tapi masa dah abis.huh!!aku rasa soalan2 panel tu pun aku dapat jawab dengan baik.chewah!!!

2pm-4pm
PUBLIC SPEAKING.Alhamdulillah..aku dapat jawab juga soalan2 panel dengan confidentnya.haha.ramai gak yg refer kertas masa bagi speech..termasuk aku juga.mcm public reading la jadinya.hihi.

4.30pm-6.30pm
LARIAN 2.4KM.Huh!memang penat gilak!!aku ni uda 2-3tahun kali nda berjoging.nasib baik ada gak buat warm-up sket2 b4 lari tu.kalo nda memang krem kaki.yg bestnya ujan lebat time larian tu..best..best..(^o^)..aku dapat abiskan larian dalam masa 18minit so dapat la aku kad hijau.ada yg dapat kad merah (10minit & below)..huh!jelesnya aku..tapi semua yg dapat kad merah tu lelaki.no wonder la.at least dapat gak aku kad.yg kesiannya ramai gak yg nda dapat kad..yess!!!HAHAHA...

7.30pm-9.30pm
DEBAT!!masa ni aku nda perform sebaik2nya.lepas larian tu terus dapat selsema & demam.yg paling aku benci aku d sebelah pencadang.sudah la tajuk perbahasan tu "POLIGAMI"..memang nda kena ngan jiwaku sebagai pempuan yg nda mau berkongsi suami.hahaha.boleh tahan juga kami berdebat ala2 parlimen..tapi yg pasti aku nda dapat bidas sebaiknya dari pihak pembangkang.yalah..aku kan perempuan..pihak pembangkang asik tanya aku..sanggupkah aku bermadu???!!!TIDAK!!!uwaaa.....

n program pun abis!!!2 hari ja..hari ahad tu hanya sebagai reserve kalo ada program yg nda dapat d jalankan ikut schedule.malam tu uda ramai yg balik..tinggal aku & sorg kawan dari Labuan stay kat apartment.bangun tido hari ahad tu jam 9am!!best!!tapi badanku lenguh...aduiiiii....

No comments: