Tuesday, December 2, 2008

~Engagement~

Aku akan bertunang 7hb Dec ni. Wah! jgn terkejut...sbb aku pun masi terkejut dengan keputusan ni. hahaha...ya betul..aku akan bertunang dengan MyPrecious ahad ini..

Rabu lalu, bakal mentua dtg dari kg ke kk semata2 mau beritau aku pasal hajat mereka sekeluarga. Dorg berhajat ingin merisik & sekaligus mengikat tali pertunangan!!! Aku terkejut gak sbb dorang suda pun buat preparation..cincin, dulang hantaran & suda plan bila mau dtg..!siap bagitau dorg akan buat kenduri d kg sebelum bertolak ke umah aku...brpa org yg akan dtg..jam brpa dorg akan bertolak..blah..blah..blah....dlm fikiran aku, mcm mn aku mau bagitau family aku semua ni..dorg pasti terkejut sbb dorg nda tau pun aku bercouple ngan MyPrecious..dorg tau i'm in love with someone but dorg nda tau dgn sepa..!hahaha...Pandainya MyPrecious buat suprise..dia sengih2 jak bila nmpk aku tengah blur!!!! gggrrrrr......

Then, Jumaat lepas aku amik cuti & balik kg bagitau mak & family aku pasal hajat family MyPrecious. Aku rasa lebih baik duduk berbincang dgn dorg secara face-2-face. Nda bagus guna sms & call kan...lagipun byk yg harus dibincang..nnti abis kredit plak.hahaha...Alhamdulillah..mungkin jodoh ngan MyPrecious kuat, mak dapat terima berita itu dgn senyuman. Wpun byk jugak mak & abg aku tnya pasal background MyPrecious. Org tua kan...msti dia mau yg terbaik untuk anak tunggal pempuan dia ni...mak risau sikit pasal MyPrecious bukannya keja dengan "Perintah"..hahaha.."perintah" means "kerajaan". org dulu2 mmg suka sebut "kerajan" tu "perintah"...mak cakap hidup nda brpa terjamin kalo nda keja dgn govt..tp aku yakinkan mak yg insyaALLAH kami akan hidup bahagia wpun nda kaya & hidup mewah.Mak senyum & ckp dia berharap MyPrecious seorg yg bertanggungjawab...

Fuh! lega rasanya family aku suda setuju..tapi mak letakkan syarat la plak!!!!! Mak ckp kalo mau bertunang ahad ni..pastikan dulu MyPrecious suda cukup wang hantaran sbb mak nda mau kami bertunang lama2. Kalo belum cukup jgn bertunang..biarkan dorg dtg merisik dulu. Mak bagitau la wang hantaran yg dia minta..penat jugak la jd perantara mak & mak MyPrecious pasal hal tu. Terpaksa semua ni dipersetujui sebelum dorg dtg ahad ni since hajat mau buat majlis tunang terus kan. Adat terpaksa diketepikan sikit..hehehe..tolak tambah diskaun akhirnya wang hantaran dpt ditetapkan & dipersetujui ke-2 belah pihak..yeaaahh...jd confirm la aku bertunang ahad ni....!!!!

Aku happy sangat wpun aku harus siapkan semua hal b4 ahad ni..baju tunang, dulang hantaran, jemputan, makan-minum, giftdoor...etc..etc...sib baik aku ada tempah sepasang baju kurung 2 mggu yg lalu..so, tinggal mau psg manik lagi..blur jugak la..byk sangat mau diuruskan sampai nda tau mana 1 yg patut diuruskan dulu..arrrggghhh....!!!! Aku mau semuanya perfect wpun aku buat majlis kecil-kecilan jak. Budget nda cukup ni..hehehehe...dulu aku angan2 mau ada pelamin mini if mau bertunang but nmpknya nda kesampaian la..teda budget suda ni...sejak ada "baby"..aku selalu pokai...hikhikhik...

Semalam aku ada order online doorgift untuk tetamu..sib baik ada jual online. semuanya mudah jak. errmm...hari ni plak..after keja, mau p shopping brg hantaran with MyPrecious!!! Yeeaaahh...akhirnya ada jg chance aku shopping sm dia..sbb dia ni susa mau bw shopping bah! huhuhaha..semalam, aku suda start jahit manik untuk baju tunang..3-4x jahit buka jahit buka baru dpt idea yg sesuai untuk baju tu...adehhh!!!! sakit jiwa gak la...

O ya...tema majlis tu "pink + green"...huehuehue..

i will update hari2 untuk bagitau perkembangan majlis aku ni ya..itupun if ada time. Keja di ofis pun berlambak jugak..tension aku! Banyak lagi hutang tag yg aku blm buat kan?dr neneth & lina chalo. sabar ya..nnti aku langsaikan hutang aku after my engagement day!!!!yahoooo......


5 comments:

Anonymous said...

Congrats my dear...
kalau perlu apa2 just YM jak....
jan ko susah selagi bulih di tulung ...

Jurra said...

aling... selamat.. selamat..!
eeiii... ndak sabar aku meninguk ko kawin!!!

eh.. capat2 la bagus.. jgn tunggu kalau suda sampai seru.. kawin jak. Insya Allah rezeki bertambah..

prism-ness said...

woiiii! tahniah on ur engagement kak ling ling! mesti kakak tengah happy kan?? I can feel it thru ur blog! Nways, aku sgt la jealous ok dgn theme pink hijau tu. I know u like that combination! u told me aritu kan.. me too! tu theme utk kawin la nt. hehe.. all the best ah kak ling ling.. kalau mo photographer.. ada kwn sa d blog tu photographer.. hehe.. sa pun excited ni kakak bertunang

Unknown said...

wah..Congratulations...

Rin Ismail said...

aween - tq dear..byk mau minta tulung ni..tp xtau yg mn 1..haha...

jura - tq laling..aku pun nda sabar mau kawen ni..jeles aku kamu suda jd ibu2..hehe...

pija - iya..happy sgt..hehe..ko ingat jugak a yg sy ckp camtu..green+pink=sweet kan..wah!!!mau ni photographer..tp tuk kawen la..tq 4 the info..muaxx..

neneth - tq laling...