Friday, July 23, 2010

Pengalaman Bersalin (Part 2)

..continue.. :p

Darah ka tu? or something tumpah kat baju I..? hoho..panik sekali. Aku selak kain..& sah!!! darah mengalir dgn laju sekali. Aku ketuk bilik mandi sambil panggil my hubby. Hubby buka pintu..badan masih penuh sabun..hehe..

hubby: "kenapa?kenapa?"dia pun panik..mgkin ikut jeritan aku yg panik.huhuhu..

aku: darah!! sambil bagi tengok kaki aku..

hubby: bah, ayg p bersiap..kita p hospital..

Aku pun gegas naik tgkat atas..nda rasa sakit apa2 pun..pakai baju pregnant. pakai pad.hihi..yelah..nnti kena plak keta hubby dgn darah kan. Nasib baik brg2 keperluan suda siap pack dlm beg. Tapi aku cek2 jugak la takut ada yg tinggal..

Masa on the way ke hospital baru aku terasa sakit..dalam 5 minit-5minit. Tapi bila hubby tnya..aku just cakap belum brpa sakit sbb aku nda mau dia panik..nnti dia bawa keta laju2. huhuhu..tapi mgkin hubby perasan aku tahan sakit..so, dia bawa laju2 jugak..hahaha..

Aku pegi Hospital Likas, lebih kurang 30km kot dr umah. Dekat2 dgn hospital aku rasa sakit dalam 3 minit-3 minit. Aku hampir2 nda dapat berjalan..aku rasa seluruh badan bahagian bawah suda basah abis. Tapi aku gagahkan jugak diri. kesian plak hubby kan kalau kena dukung aku yg seberat 94kg ini (masa pregnant)..huhuhu..

Aku terus pegi tingkat 2..org panggil bilik PAC. lupa nama betul bilik.haha..tapi bilik tempat mau cek2 sebelum masuk wad bersalin. Nasib baik nda ramai org time tu. Nurse minta sample air kencing. Walau pun rasa nda larat tapi aku cuba jugak sbb hubby nda boleh masuk..aku pun nda mau dikatakan manja..hihi..

Then, nurse suruh aku baring walaupun ada lagi pesakit lain tengah tggu turn..mgkin dia nampak aku tengah menahan sakit. Nurse suru tukar baju. I like baju bersalin tu sbb warna pink.haha..

..to be continued..sorry..

3 comments:

_aReyOu_ said...

kak.. smbg2 ceritaaaa.. hehehehee :D

mie said...

fuyoo!!
ayg???
hahahahaaa

Rin Ismail said...

ayu..sabar2..uhuk! uhuk!..bz kunun ni..ceh!hihi.. :)

atuk mie, jeles la tu!!! hihihi...