Saturday, July 21, 2007

Cuti2 Malaysia Day 1

Assalammualaikum n salam sejahtera semua....

Lamanya nak tunggu hari yg sesuai untuk update blog ni. Mgkin ramai uda tertunggu2 apa cerita mengenai aku sejak akhir2 ni..hikhik..Sepertimana yg aku bagitau last week..aku pegi KL 13hb-17hb July hari tu. Badan masih terasa penat wa cakap lu...apa nda..tiap hari start jam 9am sampai 9-10pm asik berjalan jak..tapi memang puas hati n enjoy la..

13hb July (Friday)

Fly to KL. Suppose to be flight jam 9.15pm tp delay plak ke 10.55pm!!!!S**T!!!!Uda la tercongok kat airport Terminal 2 dr jam 6.30pm.huhu..Naib baik ada 4org anak buah aku (Aliya,Irfan,Anis n Atab)..jd ada gak tempat aku nak membuli..haha..Cousin aku Mokhtar n wife, kak Ainun dtg bersama 2org anak comelnya..Tasha n Mya..menghantar kuih cincin untuk dikirim kpd cousin aku kat KL (Bibie)..riuh rendah Terminal 2 tu dengan jeritan 6org kanak2 ribena tu..sempat lagi dorg main kejar2..isyk..isyk...

14hb July (Saturday)
Sampai LCCT jam 1.15am!!!!huh...!!!Kami hanya mengambil bas (Aerobus) ke KL Sentral memandangkan taxi fee memang mahal pagi2 buta ni. Nasib baik la still ada bus. Itupun bas yg terakhir. Mgkin dorg tunggu sampai flight yg last. Tambang bg seorg cuma rm8. Sampai KL Sentral hampir jam 3.00am. Kami terpaksa naik teksi plak ke Tune Hotels yg terletak d Jalan Sultan Ismail. Memandangkan kami ada 10 org (6 adult 4 children) jd amik 2 teksi. Tambang bagi 1 teksi RM25 wpun jarak antara KL Sentral tu dgn Tune Hotels dekat jak. Biasa la double charges. Sampai hotel terus tido!!!!

Jam 9.30am kami uda bersiap2 untuk memulakan day 1 at KL. Breakfast kat Maju Junction yg betul2 terletak depan Tune Hotels. Nasib baik aku familiar ngan tempat ni memandangkan aku pernah practical d Bank Pembangunan & Infrastruktur (M) Sdn Bhd. After breakfast, terus pegi KLCC naik LRT. Bagi family aku yg belum pernah naik LRT..memang dorang rasa syok n 'sakai' sket..haha..sampai KLCC terus g Aquaria. Tiket masuk bagi adult RM28 seorg n bagi children RM22!!!!Fuh...mahal gilak!!!Memang seronok dtg d Aquaria tu sebab banyak ikan..hehe..uda namanya aquaria tentu la ikan yg banyak..Ada gak binatang lain cam memerang..ular..n cicakman..hahaha..napa aku cakap cicakman sebab tu la jenis cicak paling besar aku tengok!!!Selain pelbagai spesis ikan..ada gak kuda laut..tapak sulaiman..jellyfish..penyu..turtle...ikan pari..paling best tengok jerung dari jarak dekat n masuk lam terowong..d sni boleh tengok ikan berenang atas kepala kita..seolah2 kita ni d dasar laut bah!!kagum gilak!!!(^o^)

Lepas puas dalam Aquaria (2x round)..pegi jumpa my cousin yg uda lama nda balik kg..Bibie..bagi kiriman dari kg untuk dia..Then,kami pegi mkn KFC n round2 KLCC n sempat gak tengok Adibah Nor,Nita n Dina Malaysian Idol m'buat persembahan sempena promosi produk..ntah..lupa plak.hehe. Lepas tu pegi shopping tudung..kain ela..baju2..seluar2..d sepanjang jalan TAR (Tunku Abdul Rahman). Memang sesak gilak memandangkan hari tu ada pasar malam..sampai hotel around jam 10pm..mandi n terus tido...........
ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzz......

to be continue................tunggu ya......