Monday, September 10, 2007

Sulaman Manik & Labuci

Hi, Happy Monday to you..hehe. Entry today, I want to share with you all about 1 of my hobbies..EMBROIDERY BEADS & SEQUIN!! Yes..correct..in bahasa is SULAMAN MANIK & LABUCI..!! Pandainye...hehehe....

Hobi ni jugak aku telah jadikan salah 1 bisnes sampingan aku since last year..I think this hobby started when i saw my cousin's baju kurung full of beads & sequin. Wow...Sungguh lawa!! haha..so, sejak hari tu aku mula belajar dari dia..n sekrg aku amik initiatif belajar sendiri plak. Just tengok hasil jahitan org lain...then aku try sampai menjadi. Alhamdulillah..Allah S.W.T anugerahkan aku salah 1 daya kecekapan untuk belajar dr hasil org lain (meniru la tu..hehe)..& akhirnya berhasil la kekreatifan aku on the spot..(harap korang paham apa yg aku cuba mau sampaikan..huhu..)


And..minat untuk jadikan bisnes tu plak coz tengok kat market sekrg memang biz jenis ni banyak permintaan. Nda percaya sila buat survey sendiri. Hehe..Dan yg bestnya kat Sabah biz ni memang kurang..(rasanya la..coz bila google..nda ada website sabahan pasal biz ni kat tenet..just from West n Brunei) So, potensi untuk maju memang besar cuma...aku rasa mgkin uda ramai yg pandai jahit manik labuci ni sendiri.huhu..Buat masa ni aku cuma buat promosi di kalangan keluarga & kawan2 rapat jak. Take slowly to move forward. Biar lambat asal berjaya.LOL. But, I hope..bila ada surfers google about this embroidery beads & sequin, they will find my site..n buat la tempahan..ahakssss....coz kalo tempah kat kedai 2-3x ganda mahal tau!!!

1st of all..I want to show my beading stuff..huehuehue...

Image Hosting

Image Hosting

Image Hosting

Image Hosting

Image Hosting

Next time i'll show u my beading works ya!!! (^0^)..peace!

No comments: