Friday, October 19, 2007

Cerita Raya 2007

Pejam celik pejam celik..hari ni uda masuk Raya ke-7 & uda 3 hari aku start keja balik..huhu..Pasal Raya tahun ni macam nda berapa mau best la.Haha..coz aku nda ada beraya di mana2 except umah cousin2 aku yg cuma beberapa langkah daripada umah aku tu..& paling nda best, Raya ke-3 aku demam la plak..sampai mak lap badan aku dgn ais sebab terlalu panas (thanks mum)..ermmm...sabar jak la...

Apa2pun..aku mau gak story pasal Raya aku this year...

12 Oct 2007 (Jumaat) - Last posa. Aku uda start cuti..memang seronok gotong royong bersihkan umah with my family..n paling best dapat bersungkai altogether. Sebulan berpuasa tp hanya sehari ni dapat bersungkai dgn semua ahli keluarga aku. Malam ni kami buat ketupat palas..kuah kacang & main bunga api. Oh ya..aku sempat menyulam baju anak2 buah aku n baju aku sekali sampai lewat pagi...hehehe...

13 Oct 2007 (Sabtu) - 1st Raya. Mandi Sunat Raya..then bersiap2 untuk kenduri kesyukuran selepas selesai Solat Raya & menziarahi kuburan..penat betul sebab tetamu datang nda putus2 sampai maghrib..tp seronok sebab jumpa sedara mara yg jumpa hanya setahun sekali..ahaksss....

14 Oct 2007 (Ahad) - 2nd Raya. Pagi2 lagi pegi Tuaran sebab kak ipar mau beli aksesori hantaran untuk adik dia. Aku & cousin, Adeq sempat pegi membeli seluar 'rombengan' d tamu...hahahaha..main2 mata ngan penjual dapat la harga yg murah..ahaksss....Hari ni tinggal berdua lagi dgn mak di umah coz ke-dua2 abang aku balik umah mentua masing2. Petang ni my friend, Man & cousins dtg beraya, also my cousins from Labuan, Sandakan & Keningau. Meriah jugak la..banyak cerita yg dikongsi.

15 Oct 2007 (Isnin) - 3rd Raya. Jam 9.30am, my cousin yg belum berapa mau jadi cousin..(sedara jauh la..hihi)..Onong angkut aku & Adeq pegi umah dia sebab dia mau bertunang hari tu..tp singgah di Saloon dulu sebab mau mekap. Jurumekap tu pondan..tp lebih cantik dari kami..huhuhu...Majlis tunang selesai dalam jam 4pm. Hantaran ditetapkan RM11,111.11. Balik umah terus mengampai sebab demam uda menyerang.

16 Oct 2007 (Selasa) - 4th Raya. Pagi2 rasa uda ok sket..& bersemangat plak tu masak nasi kismis & goreng ayam sebab ada cousin mau dtg beraya. Sebelah petang abang2 aku balik & aku plak demam balik..huhu

17 Oct 2007 (Rabu) - 5th Raya. Start keja!!! Wpun demam2..keja tetap keja tp sambil2 tu tido kat opis. Sory bos....hehehehe...

Nnti la aku upload pictures k..tp nda banyak la..tahun ni pun nda sempat bergambar sekeluarga..mmm..........

No comments: