Tuesday, June 23, 2009

Malam Berinai / Berbedak 05.06.09


Salam..
Hari ini aku mau continue cerita masa Malam Berinai plak..hari yg sama dgn Majlis Nikah aku tapi after Isyak. Actually, plan asal..aku nda mau buat Malam Berinai ni sbb takut nda dpt la masak2 utk tetamu yg dtg. Tapi aku buat jugak sbb mau merasa suasana 'Malam Berinai' tu..hehe..lagipun mama suda mengupah orang untuk masak2 sepanjang majlis kawin aku ni..apa yg perlu aku risau kan?Bahan2 utk smua menu kawin aku ni telah disediakan..tukang masak pun suda diupah..
Alhamdulillah..Majlis Berinai berjalan dgn lancar dgn tunjuk ajar dari Pengurus Kompang, Pakcik Darasik dr Kg. Laya2, Tuaran. Terpaksa minta tunjuk ajar dr pakcik tu sbb lupa sudah adat2nya..hehe..
Byk kisah lucu, geram & sakit hati berlaku..tp aku tetap maintain senyum.hehe..pasal kisah2 lucu & geram tu nnti la aku cerita next entry..sabar ya...
Ni gambar2 yg aku mau kongsi dgn korang..sekadar utk menunjukkan serba sedikit adat kaum di sini..






MAJLIS NIKAH
Tarikh : 05.06.09

Hari : Jumaat

Masa : 8.30pm - 11.00pm

Tempat : Rumah kediaman pengantin perempuan di Kg. Bawang, Tamparuli, Sabah.

Tema : Peach Orange

Pakaian pengantin perempuan & Lelaki : from butik
Photograper : cousin2 ku
Mekap : aku sendiri..hahaha
Kompang & Marhaban : Kg. Laya-Laya, Tuaran
Masa aku di 'inai & bedak' di umah aku..MyPrecious pun kena 'inai & bedak' jugak d umahnya.hehehe....

1 comment:

Anonymous said...

waahh.. rmi betul org merenjis ko LING. senyum tetap maintain.. bgs betul la pengantin ni geram2 pn masih juga memberikan senyuman..~ senyum seindah suria ~ llalala