Wednesday, November 11, 2009

Baby 1st Scan


Ohoo..lamanya nda update blog ni. Ingin sangat merajinkan diri tapi still malas..napa tu aa?huahahha..sbbnya aku mmg pemalas pun..tettt....

Tiada update pasal raya sbb raya tahun ni sangat la nda best untuk diriku..selain mengalami muntah2 yg teruk..1st & 2nd raya aku beraya d umah mentua untuk pertama kalinya..huhu..terlepas jumpa dgn sedara mara aku yg cuma dapat ku jumpa semasa hari raya..paling sedih, tiada gambar berdua dgn hubby untuk 1st raya kami ni disebabkan oleh keadaan aku yg nda brpa sihat..mana la ada mood bergambar kan. Cuma yg best..raya tahun ni dapat cium tangan seorg 'suami'..tentulah nikmatnya lain dari yg lain..hehehe

Ok, actually entry kali ni mau cerita tentang 'baby' aku yg hampir masuk 5 bulan dalam perut aku ni. Kalau dulu, nampak saja perutku buncit mesti aku risau & berusaha untuk kempiskan balik tapi sekrg aku happy bila perutku semakin hari semakin buncit..hahaha..bila usap2 perutku ni..perasaan aku ni sukar mau digambarkan dgn kata2..apa yg pasti aku memang happy sangat2..nda sabar mau tunggu hari 'dia' akan dilahirkan..

9 nov yg lalu, aku g klinik untuk menjalani pemeriksaan bulanan kandungan aku ni. Appointment kali ni memang aku tunggu2 sbb 1st time scan baby..x sabar mau tengok dia tau..!!! Aku hampir jak mau nangis bila doktor mula bagitau "ini kepala dia".."ini plak kaki dia".."ini tangan dia".."ini plak jantung dia" & "tengok..dia berpusing2 la!!!"..Ya ALLAH..besarnya kuasa-MU..!!! Baby nampak comel sekali..ukuran panjang baru 18cm..alahai..

Alhamdulillah..Aku happy sekali bila doktor cakap dia dalam keadaan yg sihat walaupun aku belum dapat merasa pergerakan baby. Doktor cakap mungkin aku nda pandai merasa wpun baby suda aktif bergerak..mgkin sbb ini 1st time aku pregnant..aku harap sangat dapat merasa baby bergerak2..sekurang2nya aku tau dia sihat & aktif dalam perutku..

Aku akan scan baby sekali lagi pada Feb 2010 (hospital govt)..harap2 pada masa itu jantina baby boleh nampak..hehe..sekrg ni pun aku suda mula sibuk mencari nama utk baby..semestinya yg ada makna yg baik2 & lawa..hehehe..susah jugak sbb takut ter'sama' dengan anak2 kawan2 & family..

Ok la, tu saja tuk kali ni..kalau cerita banyak2 kali ini, nanti tiada idea untuk next entry..haha..tp sila jgn boring ok..sbb entry aku lepas ini tentunya semua mengenai pregnancy..

daaa.....

1 comment:

iekabean said...

waaaa....
best nyaa! lepas ni snap dan publishkan dgmbar baby...

hahahhaha

alaaa bucuk2