Tuesday, May 29, 2007

Test KPLI May 2007

Akibat desakan Pakcik Mie n Makcik Owon..terpaksa la aku update blog aku hari ni.hahaha.Sebenarnya memang mo update pun tapi malas menguasai diri..hehe.Paling aku malas..bila syok2 mo update..bos datang mo guna PC aku!!Baik aku cepat2 sebelum dia masuk opis..heeee...

Aku g test KPLI sabtu lalu..selain dapat jawab dengan baik (x sure betul ka yg dijawab tu..haha) paling best dapat jumpa kawan2 lama..kawan2 dari secondary school n UiTM.Susah jumpa dorang ni..bila ada test2 camni ja dapat jumpa.Uda 3 tahun berturut2 jumpa kawan2 yg sama. Means that, dorang pun failed test2 sebelum ni!! Yelah kalo uda lulus..takkan dorang amik test lagi kan??kuang..kuang..kuang...seronok jumpa dorang.Banyak cerita yg dikongsi.Ada yg makin lawa..bergaya..n yg pasti semua kawan2 aku tegur napa aku makin berisi..?????Arrggghhh....alergic!!!(^o^).

Test hari tu ada 5 components..INSAK (135 soalan), Analitikal (20 soalan), Kuantitatif (30 soalan), Bahasa Melayu (25 soalan) & Bahasa Inggeris (25 soalan). Setiap paper dibagi masa half n hour ja jawab soalan2 tu. Mulau Kopio!!Nah kan...Don't make me speak Dusun Language!!lol. Quite tough..especially paper analitikal. Kena paham soalan..mo kira2 lagi..then aku rasa kena buat gambarajah lagi b4 paham apa yg soalan tu mau...20 questions in 30minutes???huhu..nda tau mo cakap apa..kalo sapa2 penah join this test..tau la jenis2 soalannya yg amat membingungkan & menyeksakan..

Whatever..I already done my best. Susah2 mcm tu pun..aku rasa berpuashati la..coz I can answered all questions vs time given. Tapi kan...tahun2 lalu pun aku rasa camni..aku rasa uda buat yg terbaik but still failed n failed again..mmm...apa la nasibku!..

22nd June ni ada interview lagi...(^o^)...

No comments: