Friday, February 5, 2010

Tahun Baru 2010 Di Hospital


Salam all..

Rindunya mau blogging..kesiannya blog aku ni terbiar tanpa update..kesian juga sama viewer blog ni kan, selalu jenguk dekat sni tp still nda d update. Eh, adakah yg dtg jenguk blog aku ni? Hehehehehe....

Sebelum berceloteh lebih panjang (kalau rajin la k), sila wish 8th Monthsary to me 1st !!!! (^o^)..suda 8 bulan rupanya aku kawen ngan MyPrecious..insyaALLAH dlm sebulan lebih lagi kami akan bergelar mama & papa..yahuuu.....!!!

Minggu ni kandungan aku suda masuk 31 weeks..byk jugak la kesengsaraan yg aku alami tp ianya adalah kenangan terindah buat aku & hubby. Kami nda sabar sudah ni menunggu kelahiran baby..hehe

O ya..berbalik kepada tajuk di atas..aku menyambut kedatangan 2010 di hospital. Masa tu aku kena admit disebabkan 'muscle pain'. Ini adalah perkara biasa pada sesiapa yg 1st time pregnant. Mula2 doktor suspect aku kena appendiks..aku & family pun kalut jugak sebab tetiba doktor suruh berpuasa..sebab perlukan operation segera kalau tu betul2 appendiks..!!! Ya ALLAH..aku nda kisah pasal diri aku time tu..yg aku fikirkan cuma keadaan baby aku..masa tu kandungan baru masuk 27weeks if nda silap..baby pun belum cukup matang.

Aku memang takut & menangis time tu..ramai jugak la family aku & family hubby datang melawat..bagi aku semangat. Ntah berapa kali perut aku di scan..jumpa beberapa doktor pakar..pakar hati, pakar hempedu, pakar bedah, etc. Last2 kata doktor nda payah di bedah sebab bukannya appendiks pun..cuma 'muscle pain'...fuhh!!! syukur alhamdulillah...

5 malam aku berada di hospital..mak & hubby sentiasa menemani..nasib baik hubby nda banyak keja pada masa tu..semua projek suda settled. O ya, aku ditempatkan di wad Kenanga 1, Hospital Likas. Wad tu adalah untuk orang2 pregnant jak & kebanyakkan mereka menunggu masa untuk bersalin. Banyak jugak la yg aku saksikan semasa di wad tu..yg paling mengerikan ternampak depan mata sorang pempuan tu terbersalin sebelum sempat di bawa ke Labour Room..terkejut smua orang yg ada d wad tu..!haha..harap2 aku nda macam tu nnti..hihi

Mcm nda best jak entry tanpa gambar kan..tp nda tau mau letak gambar apa ni. Masa kat hospital hari tu hubby ada gak snap2 aku..benci la! Suda la keadaan yg sakit & nda terurus masih mau snap2 aku..hehehe..tp gambar tu nda boleh publish sni..malu beb! ngeh~~ ok la aku mau upload gambar beading aku yg latest k..jgn plak lupa puji aku..hahahaha....


SELAMAT TAHUN BARU 2010! (^o^)


1 comment:

Anonymous said...

alala ling..susa juga pegnen ni. muscle pain lagi..hehe. harap² baby ok smpi tyme due nnt k. makan yg sihat² spy baby pun sihat mcm mummy dia. ekeke